Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 28 mei 2018 10:15

Alle haltes vanaf de Krakeelpolderweg moeten nog worden aangepast, die liggen nu nog op GTL-maat. Daarnaast zijn er nog wat BVL-masten en een stukje poerenspoor vlak voor de keerlus. Ook het stuk langs de Vliet moet nog helemaal aangepast worden.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 28 mei 2018 15:57

Roland schreef:Alle haltes vanaf de Krakeelpolderweg moeten nog worden aangepast, die liggen nu nog op GTL-maat. Daarnaast zijn er nog wat BVL-masten en een stukje poerenspoor vlak voor de keerlus. Ook het stuk langs de Vliet moet nog helemaal aangepast worden.


Beste Roland,
Weet jij of hiervoor al plannen zijn gemaakt ??
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 02 jun 2018 20:17

Vandaag, 1 juni, weer een Avenio op lijn 19: de 5041.
Afgelopen dagen heb ik verder geen 5000'en gezien, maar dat zegt niets. Ik heb ovzoeker.nl niet systematisch gecontroleerd, en kan ook niet de hele dag naar buiten kijken. :)
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 05 jun 2018 12:13

Tiktak schreef:
Roland schreef:Alle haltes vanaf de Krakeelpolderweg moeten nog worden aangepast, die liggen nu nog op GTL-maat. Daarnaast zijn er nog wat BVL-masten en een stukje poerenspoor vlak voor de keerlus. Ook het stuk langs de Vliet moet nog helemaal aangepast worden.


Beste Roland,
Weet jij of hiervoor al plannen zijn gemaakt ??


Nee, hier nog geen concrete plannen voor. Het ingenieursbureau van gemeente Den Haag heeft dacht ik wel eens een pakket schetsen gemaakt, maar daar is verder nog niets mee gedaan.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 19 aug 2018 14:53

Voor de lijstjes, vandaag 19 augustus weer een Avenio op lijn 19: 5018.

Het lijstje, voor zover ik weet, wordt dan:
20 mei 2018: 5019
1 juni: 5041
11 juni: 5030
19 augustus: 5018
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 17 nov 2018 10:20

De aanbestedingsprocedure voor de werkzaamheden aan de Sint Sebastiaansbrug is afgerond en de opdracht is definitief gegund aan Aannemers Combinatie Sagittarius bestaande uit Van Spijker Infrabouw en Solidd Steel Structures.

Delft krijgt een nieuwe Sint Sebastiaansbrug die de huidige brug vervangt. De huidige brug is in slechte staat en vertoont scheuren. De brug is daardoor ook niet geschikt voor de aanleg van de geplande trambaan voor tramlijn 19 die naar TU Delft Campus gaat rijden. De nieuwe brug zorgt voor een veilige en vlotte verbinding tussen het centrum van Delft en de TU-wijk en TU Delft Campus.

Speciale aannemerscombinatie

De brug wordt gebouwd door aannemerscombinatie Sagittarius. Deze combinatie bestaat uit Van Spijker Infrabouw en Solidd Steel Structures. Van Spijker realiseerde eerder al de busbrug over de Oude Rijn in Leiden en het station in Hoevelaken. Solid Steel Structures bouwt momenteel de beweegbare fietsbrug over de Oude Rijn in Katwijk en realiseerde in het verleden onder meer de Moreelsebrug in Utrecht en de Ketelbrug tussen Lelystad en Emmeloord.

Begin 2020

Deze aannemerscombinatie start direct na de gunning met de voorbereiding van de werkzaamheden. In deze periode wordt een uitvoeringsplanning opgesteld en bepaalt de aannemer, in afstemming met omgeving en met de opdrachtgevers, hoe de werkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Voorzien is dat werkzaamheden vanaf januari 2019 starten. Naar verwachting is de nieuwe brug begin 2020 klaar. Tramlijn 19 zou dan medio 2020 kunnen rijden.

Bron: gemeente Delft.

Ik ben benieuwd of ze 2020 halen.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 17 nov 2018 22:13

Ben ik ook benieuwd naar.
Als Delftenaar hoor ik al sinds 2008 geluiden over een spoedige vervanging. Ondertussen zijn we tien jaar verder. Dat maakt je toch wat cynisch, hoewel dat niet goed is.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor PAV » 18 nov 2018 15:34

Delft is niet de enige gemeente die moeite heeft op korte termijn een brug te vervangen. In Rijswijk had ook al een nieuwe Hoornbrug gebouwd moeten worden. Ach ja, het zal wel moeilijk wezen...
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 22 nov 2018 14:11

PAV schreef:Delft is niet de enige gemeente die moeite heeft op korte termijn een brug te vervangen. In Rijswijk had ook al een nieuwe Hoornbrug gebouwd moeten worden. Ach ja, het zal wel moeilijk wezen...


Met als verschil dat de vervanging van de Hoornbrug gewoon is gecanceld. Daar is voorlopig nog geen nieuwe aanbesteding voor.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 22 nov 2018 15:02

Dan blijft de vraag open, kan de AV's de oude route volgen langs de Delftweg als de GTL's er uit zijn.
Of word het dan omrijden via Ypenburg en lijn 19 naar Delft.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 22 nov 2018 20:45

Los van het materieel is dat een plan dat al langer rond gaat.
Of het verstandig is weet ik niet.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor PAV » 22 nov 2018 20:54

Iemand een idee wat het verschil is in de reistijd tussen de halte Hoornbrug en Brasserskade als je omrijdt via Ypenburg?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor Chris » 22 nov 2018 21:56

Zou zeggen, kijk wat lijn 15 aan rijtijd heeft van de Herenstraat naar de Plesmanlaan en wat 19 heeft tussen Brasserskade en Ypenburg Centrum. Vergelijk dat met lijn 1 en je weet het! :)
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Lijn 19

Berichtdoor PAV » 23 nov 2018 01:47

Goeie, had ik nog niet aan gedacht. Zo gezegd zo gedaan:
Tram 1 Hoornbrug - Brasserskade: 7 min
Tram 15 Hoornbrug - Plesmanlaan: 7 min
Tram 19 Ypenburg Centrum - Brasserskade: 5 min
Geef de tram nog een minuutje tussen Plesmanlaan en Ypenburg Centrum en dan heeft de tram voor een stukje om 6 minuten extra nodig.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor q-quan » 23 nov 2018 08:31

Tiktak schreef:Dan blijft de vraag open, kan de AV's de oude route volgen langs de Delftweg als de GTL's er uit zijn.


Ik neem aan van wel, daar de huidige werkzaamheden op de Delftweg volgens de Gemeente Rijswijk o.a. ook bedoeld zijn om het tramspoor voor te bereiden op de Avenio's.
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 23 nov 2018 15:27

Tiktak schreef:Dan blijft de vraag open, kan de AV's de oude route volgen langs de Delftweg als de GTL's er uit zijn.
Of word het dan omrijden via Ypenburg en lijn 19 naar Delft.


Het is al heel lang stil rondom dat idee. Binnenkort worden de haltes Verffabriek en 's Gravenmade volledig opnieuw aangelegd een aangepast voor breed materieel. Dit gebeurt in het kader van de aanpassing van de Delftweg. Voorlopig blijft dit traject dus nog wel even is mijn vermoeden. Halte Vlietbrug wordt opgeheven. Halte Broekpolder blijft dan nog over om aan te passen samen met eventuele in PVR staande bovenleidingmasten op het traject.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 23 dec 2018 19:56

DELFT - De vervanging van de Sint Sebastiaansbrug in Delft start 14 februari 2019. Vanaf die dag is de brug afgesloten voor al het wegverkeer, dat dan wordt omgeleid. De nieuwe brug is naar verwachting in de eerste helft van 2020 klaar. Eind 2020 kan HTM-tramlijn 19 over de nieuwe brug rijden, meldt de gemeente Delft.


De vervanging van de Sint Sebastiaansbrug is al ruim tien jaar een heet hangijzer in Delft. Een eerste ontwerp werd afgekeurd, omdat het te duur was. Vorig jaar werd een goedkoper plan gepresenteerd. De afgelopen maanden is een planning gemaakt van de werkzaamheden.

De huidige brug is in slechte staat en vertoont scheuren. De nieuwe brug wordt volgens de gemeente een 'veilige en vlotte verbinding tussen het centrum van Delft en de TU-wijk en TU Delft Campus'. Ook kan hierdoor HTM-lijn 19 eindelijk gaan rijden. De rails voor deze lijn liggen er al jaren, maar pas met de nieuwe brug zal de tram ook echt over de brug rijden.


Geen vrachtverkeer over nieuwe brug

Vrachtverkeer mag ook niet over de níeuwe brug rijden. In 2008 besloot het college van burgemeester en wethouders dit te verbieden vanwege de slechte staat van de brug. Eerder dit jaar werd bekend dat dit verbod ook op de nieuwe brug van kracht blijft. Deze keer vanwege de verkeers- en milieueffecten.

De gemeente is tevreden met de huidige verkeerssituatie rondom de Sint Sebastiaansbrug. Het vrachtwagenverbod 'functioneert zonder problemen'. Omwonenden hadden al eerder gepleit voor het handhaven van het verbod op vrachtverkeer.


Rijstroken voor wegverkeer en openbaar vervoer

De nieuwe Sint Sebastiaansbrug krijgt een doorvaarthoogte van 4,5 meter. Ook krijgt de brug twee keer één rijstrook voor het wegverkeer. Het openbaar vervoer kan gebruikmaken van twee rijstroken. En er komen voet- en fietspaden.

De gemeente Delft, provincie Zuid-Holland en Metropoolregio Rotterdam Den Haag betalen de kosten van dit project.


Bron. website Radio/TV West.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 23 dec 2018 21:50

Hier de link naar de omleidingen voor de buslijnen in Delft (met kaart)
https://www.delft.nl/wonen/bouwen/bouwp ... mleidingen
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 24 dec 2018 08:51

Goed dat er eindelijk begonnen gaat worden. Daar wordt de omgeving niet minder van.

Lijn 61 naar de IKEA door de binnenstad kan blijven rijden. Toch gaat deze lijn omrijden waarbij door de binnenstad een lijn naar Delfgauw gaat rijden.
De nummers 63 en 66 zijn wel met gevoel voor historie (of toeval) gekozen. Beide lijnen volgen voor een groot deel de route van hun voorganger met dat nummer.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor q-quan » 24 dec 2018 16:30

Ik had deze kaart al eerder bekeken, ik vraag me af hoe de situatie wordt op de buslijnen naar de TU (RET 40 &174, Connexxion 55 & 69), waarop het in de spitsen nu al een drukte van jewelste is.
q-quan
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 06 jun 2018 21:07

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron