Maar, heeft het echt nut cq rendement?
https://www.rover.nl/actueel/1645-rover ... qpypH0-sFI
iljitsch schreef:Ja als je een uitwijkroute maakt misschien niet echt nodig dat de tram een vrije baan krijgt... Hoewel het anders wat lastig wordt met haltes.
Maar je kan met dit plan juist mooi dat ongebruikte stukje spoor verbinden met de route van lijn 9 en daarmee een nieuwe verbinding creëren. Op dit moment kom je alleen bij de Eisenhowerlaan via de route van 1 die zeker niet handig is voor een snelle verbinding naar CS (en liefst ook nog naar vliegveld Rotterdam) die voor congresgangers nuttig is. Of via de route van 16, waar hetzelfde voor geldt. En ook als je van die kant komt is er ook geen logisch vervolg.
Reed 10 destijds niet via de Grote Marktstraat en Lijnbaan hier naartoe? Dat wordt in de huidige situatie natuurlijk moeilijk omdat er al vier tramlijnen door de tramtunnel rijden.
iljitsch schreef:Ja, bus 28 rijdt een mooi rechtstreekse route in 16 minuten. Op zich niks mis mee maar het blijkt dat railvervoer meer reizigers trekt.
Vanaf schiphol is dit prima maar vanaf vliegveld Rotterdam moet je dus eerst met de pendelbus, dan RR E, dan 28. Zoals ik al vaker geschreven heb: laat een RR-tram van de terminal daar naar het congresgebouw rijden.
Maakt natuurlijk ook nog wel een verschil of je het vliegveld dan laat groeien of juist laat krimpen. Aan de ene kant wel redelijk wat overlast, aan de andere kant, een alternatief voor schiphol is ook wel prettig. In elk geval is Lelystad een verschrikkelijk slechte optie vanuit onze regio: eerst zit je een hele tijd in de trein dan nog een eind met de bus.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten