Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 22 jun 2019 20:02

De wagens voeren inderdaad sinds gisteren (21 juni) weer lijn 19.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor Charles » 02 jul 2019 17:36

Roland schreef:
Tiktak schreef:Word dit een vaste overloopwissel of een tijdelijke ?


Het is niet echt een overloopwissel, het is maar één wissel namelijk. De situatie is vergelijkbaar met het tijdelijke wissel bij halte Korte Voorhout een tijdje geleden. Over een half jaar wordt de boel weer teruggebouwd zoals het was.
Inmiddels gezien dat het opengebroken stuk spoor waar het overloopwissel ligt, is geasfalteerd.
Ben benieuwd hoeveel tijd de bouwer nodig heeft om die ingang te bouwen. Of dat wel gaat lukken binnen een half jaar.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 873
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 03 jul 2019 15:05

Op zich hoeft alleen het gedeelte waar de tram overheen rijdt af te zijn. De rest kunnen ze later afwerken.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 10 jul 2019 13:14

Even een vraagje tussendoor,

Heeft iemand van de forumleden nog zicht op de werkzaamheden met de bouw van de nieuwe Sint Sebastiaansbrug in Delft.
En volgens mij ontbrak er ook nog een stukje spoor op de Zuidwal op de brug van de Lange Geer / Oude Delft.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat deze inmiddels gelegd zijn.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 10 jul 2019 19:37

De oude Sint Sebastiaansbrug is als ik het goed begrijp al helemaal gesloopt. Van wat ik nu op de webcam zie lijkt het erop dat men al een aanzet heeft gemaakt voor de nieuwbouw: https://www.youtube.com/watch?v=u0fRdks51nE

Op de Zuidwal ontbreekt inderdaad nog steeds een stukje tramspoor, net zoals dat er nog geen keersporen zijn aangelegd bij het eindpunt Technopolis, er nog vele bovenleidingsportalen ontbreken en bovenleidingsbedrading op het hele traject überhaupt ontbreekt. Aangezien de tram "medio 2020" moet gaan rijden zullen ze toch niet al te lang moeten gaan wachten...
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor iljitsch » 11 jul 2019 08:32

Zijn er wel al voedingsstations aanwezig? Dat lijkt me een stuk meer tijd kosten om neer te zetten dan een palen of bovenleidingen.
iljitsch
 
Berichten: 1743
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 11 jul 2019 16:23

Dat is een goeie... ik heb er niet expliciet op gelet maar kan me ook niet herinneren dat ik iets heb gezien dat leek op een voedingsstation. Er moet hoe dan ook nog veel gebeuren eer lijn 19 het hele traject kan gaan rijden.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Charles » 28 jul 2019 21:25

trambestuurder schreef:Er rijdt tussen de Weigelia en het Ziekenhuis een 8 persoons busje met lage instap (dus ook geschikt voor rolstoelen en rollators, en lossen de trambestuurders elkaar met een aflosauto af.
Intussen ben ik diverse keren naar dat winkelcentrum geweest en heb die grote 8-persoonsbus zien staan, maar heb daar nog nooit een passagier in zien stappen of zien zitten... Hoeveel reizigers tot nu toe hebben daarvan gebruik gemaakt?
En die aflosauto's rijden ook elektrisch :P
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 873
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 28 jul 2019 21:40

Charles schreef:Intussen ben ik diverse keren naar dat winkelcentrum geweest en heb die grote 8-persoonsbus zien staan, maar heb daar nog nooit een passagier in zien stappen of zien zitten... Hoeveel reizigers tot nu toe hebben daarvan gebruik gemaakt?
En die aflosauto's rijden ook elektrisch :P
Hoeveel mensen met rollator of rolstoel zie je überhaupt in een tram stappen, los van specifiek tram 19? Ik in mijn trammende leven (8 jaar bijna dagelijks forenzend) max 3 keer... :(
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 29 jul 2019 15:55

Op lijn 19 kom ik regelmatig een passagier tegen in rolstoel, maar die gaat niet naar Leidschendam. En in 3 & 4 zie ik niet zelden een schootmobiel.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor PAV » 31 jul 2019 22:10

Niet zelden betekent hetzelfde als "niet weinig" oftewel vaak/regelmatig. Is dat in deze context ook wat je bedoelt?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 12 aug 2019 11:38

Ik zag vandaag (12 augustus) in Delft het begin van werkzaamheden aan het wegdek op de Zuidwal, d.w.z. het (nog) railsloze stuk op de brug tussen Oude Delft en de Kolk. Het ziert er naar uit dat dit mankerende stuk infrastructuur spoedig aangelegd gaat worden.

Update: aan het einde van de middag waren de 'sleuven' voor de rails al weer vrijgemaakt.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor KevinRandstadrail » 13 aug 2019 06:51

Ah mooi dat ze gaan beginnen met de sporen bij de Zuidwal. Ik ben benieuwd wanneer ze de bovenleiding gaan plaatsen. ik denk zelf als de Sint Sebastiaansbrug helemaal klaar is. Ook ben ik benieuwd of de halte Zuidwal tweesporig word of driesporig.
KevinRandstadrail
 
Berichten: 30
Geregistreerd: 17 jul 2019 22:43

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 13 aug 2019 10:34

KevinRandstadrail schreef:...Ook ben ik benieuwd of de halte Zuidwal tweesporig word of driesporig.


Wordt tweesporig.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 13 aug 2019 10:38

Waar ik benieuwd naar ben... Wordt de oorspronkelijke opzet van de twee tramsporen aangehouden bij de perrons bij het winkelcentrum (er lagen klinkers die de tramsporen voor moesten stellen), of wordt dat nu anders ingericht?

(Ben er al een tijdje niet meer geweest) :oops:
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 13 aug 2019 16:40

M.b.t. de halte Zuidpoort, op de plaats van de klinkers zijn reeds langere tijd geleden tramsporen gelegd. Die klinkers lagen op de voor de tramsporen vrijgehouden ruimte in de fundering van de busbaan. Juiste periode heb ik niet meer paraat, maar de bussen hebben een tijd lang op de weg zelf gehalteerd in verband met die werkzaamheden.
AanvullingDie aanleg van de sporen bij de Zuidpoort begon op 29 maart 2018 (zie dit zelfde topic)
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 29 aug 2019 10:34

Nog een update wat betreft de werkzaamheden voor het ontbrekende stukje spoor op de Zuidwal: de sleuven zijn weer dichtgemaakt met klinkers. Er is nog een stukje, net over de brug richting Zuidpoort, waar nog helemaal niets aan gedaan is. Dus wordt vervolgd.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 29 aug 2019 12:04

Omdat er nu vanwege de afsluiting van de Sebastiaansbrug weinig verkeer op de Zuidwal rijdt zou dit het ideale moment zijn geweest om de ontbrekende stukken rails tussen de Westvest en de brug aan te leggen. Dan was er weinig overlast.
Nu wordt dat vast pas gedaan als de brug weer geopend is.

En ik hoop dat de brug gelijk met tramrails erin gebouwd wordt. Je weet het nooit....
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 04 sep 2019 11:22

Ik heb de tramrails in de brug langs zien komen in het ontwerp, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken :) Dat nu niet alles tegelijk gebeurt dan er ook mee te maken hebben dat aanvoerroutes van materialen niet geschikt zijn of er niet genoeg werkruimte beschikbaar is of simpelweg om de 'chaos' binnen de perken te houden. Combineren van werkzaamheden hoeft dus niet altijd de beste oplossing te zijn.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 04 sep 2019 13:31

Tegelijkertijd met de vervanging van de Sebastiaansbrug is men trouwens ook bezig om de omgeving rond de Mijnbouwstraat en Julianalaan in Delft op te knappen. Op dit moment ligt zelfs het hele Poortlandplein eruit. Wanneer volgend jaar alle verbouwingen klaar zijn kan het openbaar vervoer dan direct gebruik maken van de nieuwe routes. Voor de bussen (en autoverkeer) houdt het voornamelijk in dat de Julianalaan een fietsstraat wordt en dat er voortaan in twee richtingen door de Mijnbouwstraat gereden wordt. Ook komt er een halte ter hoogte van het Gebouw voor Mijnbouwkunde.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten