Brecht schreef:Daarnaast wordt de keerlus in het Statenkwartier vervangen door een tailtrack. Door deze vervanging is het niet meer mogelijk om op tram 16 GTL trams in te zetten. Daarom gaat vanaf dat moment de Avenio rijden op tram 16. Om dit met het huidig beschikbare aantal Avenio’s te kunnen uitvoeren wordt tram 16 aan tram 15 gekoppeld. Tram 17 neemt dan het traject naar het Statenkwartier over.
Kunnen er volgend jaar al Avenio's door het zeeheldenkwartier rijden dan??
Is het niet logischer om het eindpunt van 16 om te bouwen zodat tweerichtingstrams niet door de lus hoeven, maar éénrichtingstrams dat nog wel kunnen. Tenzij ze heel erg graag bijna een kilometer spoor uit de grond willen trekken of er vanaf medio 2021 absoluut geen trams meer door de Frederik Hendriklaan kunnen of mogen hou je zo de flexibiliteit om de komende tijd zowel Avenio's als GTLs in te zetten. Wel zo handig.
Of is het misschien zo dat in 2021 Prins Hendrikplein e.d. op de schop gaat en de route van nu 16, straks 17 toch al verlegd wordt naar de Emmakade, waar AVs natuurlijk zonder problemen doorheen kunnen?