joostvansurksum schreef:Het viel me op dat in de Avenio's hier en daar in- en uitcheckapparaten weg lijken te zijn gehaald. Bij de dubbele deuren in de koprijtuigen ontbreekt er vaak een. Er zit een afdekplaatje op de zuil geklonken, over de montageplek heen.
Iemand enig idee waarom?
iljitsch schreef:Alleen als ze die slome dingen in de Avenio's vervangen door de snellere in de oudere trams... Gewoon het aantal verminderen helpt natuurlijk niet.
Ze verder van de deuren hebben helpt met sneller instappen omdat mensen dan de deuren niet blokkeren bij het wachten op de piep, maar ja als de tram dan vol zit heb je een probleem.
trambestuurder schreef:Overigens is het ook heel hinderlijk als je pas uitcheck als de deuren open gaan, dit mag je al doen als de halte in omgeroepen, zodat je kunt uitstappen als de deuren open gaan,...
iljitsch schreef:Maar als dat technisch te doen is zou het wel een uitkomst zijn om chipkaartlezers op de drukste haltes neer te zetten, zoals bij de stations. Daar stappen heel veel mensen in dus daar zou het flink tijd schelen.
Wat misschien ook zou kunnen: in/uitchecken via een app op je telefoon. Is met name handig als je vergeten bent uit te checken. Die app kan dan via GPS zien waar je bent en dus bij welke halte je uitgestapt bent (of in gaat stappen). Of misschien hoef je nieteens uit te checken als de GPS tijdens de rit actief blijft, dan ziet je telefoon zelf wanneer je niet meer in de tram of bus zit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten