Documentaire 40 jaar GTL

Voor alles wat met Haagse OV musea te maken heeft
(HBM, SHTM, HOVM, TS)

Documentaire 40 jaar GTL

Berichtdoor Chris » 25 dec 2021 08:36

Speciaal voor het Haags Openbaar Vervoer Museum hebben Tjeerd Spoor en Jorinda Teeuwen, die we ook kennen van het leuke ochtendprogramma 'West Wordt Wakker' op Radio West, een driedelige documentaire serie gemaakt over het tramtype wat al veertig jaar het Haagse straatbeeld bepaald. De GTL-8.
Deel 1 is online gezet en je kan deze bekijken via deze link op de website of direct op de Youtube pagina van de website. Die vindt je hier.
Veel plezier!
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Documentaire 40 jaar GTL

Berichtdoor Tiktak » 26 dec 2021 10:56

Mooie video en ook leuk het gesprek hoe de GTL is onstaan, misschien een idee voor Chris om met het 45 jarige bestaan van de GTL, een GTL in de collectie op te nemen en
hierbij een GTL weekend te organiseren.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Documentaire 40 jaar GTL

Berichtdoor Chris » 26 dec 2021 21:46

Dat zou dan voor mij de eerste tram zijn. Om dan al van een collectie te spreken....
Maar over vijf jaar rijden de GTL's nog. Hoop dat er wel wat van bewaard blijft.
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Documentaire 40 jaar GTL

Berichtdoor Tiktak » 27 dec 2021 12:01

Chris schreef:Dat zou dan voor mij de eerste tram zijn. Om dan al van een collectie te spreken....
Maar over vijf jaar rijden de GTL's nog. Hoop dat er wel wat van bewaard blijft.


Ik bedoelde met de collectie, met de bestaande trams die nu al in het museum staan. ;)
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Museum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast