Roland schreef:Ik vraag me af of de chauffeurs iets voor elkaar krijgen, maar ik zou me ook een beetje genaaid voelen als de dag na de aanbesteding het aanbesteden niet meer hoeft. Zeker als dat veel veranderingen voor je CAO betekent, maar daar zou ik het fijne niet van weten.
Ik denk dat de buschauffeurs (en trambestuurders) in de grote steden redelijk gelijk zijn qua gedrag, dat heeft ook veel te maken met de verkeerssituaties die je tegen komt. Ik stond vanmiddag in Rotterdam met m'n antieke vierasser voor een wissel dat vast lag in de stand linksaf. Wij wilden echter rechtdoor, dus moesten we de CVL oproepen, wat enige vertraging gaf voor de auto's achter ons. Waaronder een luidtoeterend en scheldend stel figuren. Dat soort publiek met hun bijbehorende rijgedrag kom je niet snel tegen buiten de grote steden. Als ik dag in dag uit in het verkeer zat zou ik daar ook minder verdraagzaam van worden.
Hoezo lag het wissell "vast"? Vastgeroest?
Ik denk dat het vooral te maken heeft het asociale van de overige weggebruikers. Zo van, hoppa, snel een tram afsnijden. Of de tram niet de voorrang geven dat ie hij moet hebben bij het bijvoorbeeld afslaan. Of bij straattrambanen dichtbij de rails staan waardoor de tram niet langskan en op het moment dat de tram aankomt expres blijven staan...
Daar word je wel kribbig van hoor.