Doorrijhoogte Kampveldweg verlaagd
19 januari 2010
De huidige Kampveldweg wordt vanuit de Ruys de Beerenbrouckstraat ongeveer 10 meter over de Spoorsingel geleid en vandaar onder het spoorviaduct naar de Wateringsevest. Deze onderdoorgang is in december jl. gerealiseerd maar nog niet in gebruik genomen.
De locatie waar de nieuw aangelegde weg onder het spoorviaduct loopt, heeft een lagere doorrijhoogte dan de huidige onderdoorgang van de Kampveldweg. De doorrijhoogte onder het viaduct is vanaf ingebruikname beperkt tot 3 meter. Dit betekent dat bepaald (vracht)verkeer en bussen geen gebruik meer kunnen maken van deze onderdoorgang.
Het aansluiten van deze nieuwe kruising hangt samen met het aansluiten van de verlegde trambaan op de Phoenixstraat met de huidige trambaan op de Wateringsevest. Vanwege de vorst starten de werkzaamheden waarschijnlijk 25 januari. De planning is dat het vijf weken duurt.
Gestart wordt met het uithakken van een deel van het huidige tramspoor zodat de aansluiting kan worden gerealiseerd. Na het aansluiten van de rails tussen de Phoenixstraat en Wateringsevest wordt het nieuwe spoor in beton gestort en als dit is uitgehard, kan er weer verkeer overheen.
Er komt een weekend buitendienststelling van de tram op het moment dat de tramsporen op elkaar aangesloten worden. In hetzelfde weekend wordt de aansluiting van de trambaan op het Bolwerk gerealiseerd.
spoortunnel-delft schreef:Vooruitlopend op de officiële bouwvergunning van de brug gaat het college van burgemeester en wethouders akkoord met de aanleg van de brug. Het college is van mening dat de brug een zwaarwegend maatschappelijk belang dient en zeer belangrijk is voor de veiligheid van de vele honderden treinreizigers. Om die reden is een gedoogbesluit genomen waardoor de voetgangersbrug nu op 6 maart a.s. aangelegd kan worden. De vergunning voor de voetgangersbrug ligt nu ter inzage en bewandelt na deze inzagetermijn de normale procedure. De brug wordt in gebruik genomen als de reguliere bouwvergunning voor de brug is verstrekt.
Tiktak schreef:Heeft deze loopbrug toen niet bij Zoetermeer gestaan.
Charles schreef:Nou, gezien deze foto's ontkom ik niet aan de indruk dat historisch besef geheel afwezig is
Veel oude bouwwerken vallen ten prooi aan de sloper; hebben ze soms eerst gekeken hoe men dat in de afgelopen 20 jaar in Den Haag aanpakte
Tiktak schreef:Heeft deze loopbrug toen niet bij Zoetermeer gestaan.
Cypriot schreef:Liep net langs de werkzaamheden. Ze waren thv Phoenixstraat 54 een flink gat aan het graven, omdat ze een betonnen plaat van naar schatting 40 vierkante meter vonden onder de oude rijbaan. Niemand wist te vertellen, wat het was. Er leek aan de trambaankant iets van een gemetselde afvoer op aan te sluiten en had naar schatting de breedte van de rijbaan voor de aanleg van het spoorviaduct (dwz alle verkeer aan de binnenstadkant van de molen langs). Het zou op de oude gracht aangesloten kunnen zijn geweest.
Heeft iemand hier een idee?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast