Roland schreef:Alle 3100's worden van gereviseerde draaistellen voorzien, na revisie zijn deze zo goed als nieuw. Een deel daarvan krijgt dus Brusselse draaistellen. Een GTL heeft overigens geen vaste draaistellen. Elk draaistel heeft ook een eigen serienummer en kan naar wens gewisseld worden. Zo zijn er 3100's met B3-draaistellen van de PCC's en 3000's uit de hoge serie, welke oorspronkelijk PCC draaistellen hadden, die met BN-draaistellen rijden.
Roland schreef:@ hharry: Er zijn in de normale dienst ca. 20 RC's reserve. Haaglanden heeft bepaald dat er hiervan een aantal op lijn 19 ingezet moeten worden, daar heeft de HTM dus weinig zeggenschap over. Een kleine serie oudere trams aanschaffen is in onderhoud veel duurder. De RC's hebben al een lagere kilometerprijs dan de GTL's heb ik een keer gehoord.
hharry schreef:De RC's kunnen wel een lagere Km-prijs hebben, maar het "ombouwen van lijn 19 kost ook geld. En het laten eindigen van lijn 19 bij de watertoren, kan reizigers kosten omdat ze geen zin hebben om over te stappen op lijn 1 om op Delft NS te komen.
Admin schreef:Nee hoor Willem, dat overschot was niet zo gepland ...
[...] ... Nog afgezien of de RC wel past, qua breedte
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast