Klachten?

Zet hier geen persoonlijke berichten voor de beheerders!

Klachten?

Berichtdoor Admin » 17 jan 2010 00:10

Op een nieuw forum kunnen dingen niet helemaal gaan zoals je wilt. Post hier dingen die je tegen komt.

Eerste punt: in je 'signature' (zeg maar je onderschrift of handtekening) zijn plaatjes en links niet toegestaan. Ik heb elders al geconstateerd dat er helaas te grote en/of ongepaste afbeeldingen werden gebruikt, en omdat ik er zelf niet zo gecharmeerd van ben is alleen tekst in je onderschrift toegestaan.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor PAV » 18 jan 2010 21:12

Niet zo zeer een klacht, maar wordt RandstadRail niet altijd met 2 hoofdletters geschreven? Rail begint in de forumtitel nu namelijk met kleine letter...

En is het mogelijk dat alle user-gegevens (naam, avatar) aan de linkerkant komt? Volgens mij is dit wel mogelijk, want bij het RETmetro-forum hebben ze dat ook gewijzigd met dezelfde versie van phpBB.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 19 jan 2010 01:58

Randstadrail is één woord en als zodanig dus met één hoofdletter geschreven. Pas als ook in officiële stukken Randstad en rail gescheiden geschreven worden komen er op dit forum dus ook 2 hoofdletters :mrgreen:

Over het verplaatsen van de gebruikers gegevens: je bent de eerste (en zover enige) die daar over begint, ik wil hier in ook anderen hun stem laten horen.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor PAV » 19 jan 2010 11:21

Op zich is de spelling Randstadrail niet fout, maar volgens mij is RandstadRail een eiggennam. En bij eigennamen gelden andere spellingregels. Eigennamen worden vaak geschreven zoals de maker/bedenker het bedacht heeft. Niet dat dat heel belangrijk is.

Wat dat laatste betreft: ik vind dat prettiger, maar het is inderdaad goed om te kijken wat anderen ervan vinden.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Klachten?

Berichtdoor dAb » 19 jan 2010 19:13

PAV schreef:Niet zo zeer een klacht, maar wordt RandstadRail niet altijd met 2 hoofdletters geschreven? Rail begint in de forumtitel nu namelijk met kleine letter...

En is het mogelijk dat alle user-gegevens (naam, avatar) aan de linkerkant komt? Volgens mij is dit wel mogelijk, want bij het RETmetro-forum hebben ze dat ook gewijzigd met dezelfde versie van phpBB.

Volgens de formele *site* van deze Sneltram-merknaam http://www.randstadrail.nl/ wordt dit type Metro-Materieel met (dubbel) RR-logo http://www.freewebs.com/randstadrail/Ra ... ilLogo.gif aangeduid. Ook die merknaam wijkt (in veel gevallen: inherent) duidelijk van de normale taalregels af. Overigens zijn de interessante beschouwingen over Spoor- en Tramweg-Wetten en -Reglementen & AMVB's -- van collega ir. R.W. Heus op het HTMfoto.net -- over de *Seinreglementen* van diverse materieelsoorten -- ook hier van groot belang om te verder reproduceren bij de discussie. :? D.A. Borgdorff 8-) Aanvulling: ik doel op de titel *PCC`s van lijn 1, halte Prinsenhof Delft * = te zien via: http://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2. ... 1209895882
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Klachten?

Berichtdoor Lange_Dre » 20 jan 2010 23:23

Haagse meester of hier ook wel Admin,
Allereerst Top dat u door gaat met het forum dan wel los van www.htmfoto.nl !
Ik vindt het wel jammer dat alle berichten eerst goed gekeurd moeten worden, op het vorige forum ging het sneller om berichten te posten.
Komt dit ook terug of moeten alle berichten altijd gecontroleerd worden?

Grtz Lange_Dre
Lange_Dre
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 21 jan 2010 00:11

Nee, dat is alleen voor nieuwe leden. Na een klein aantal wordt je automagisch 'bevorderd' tot gewoon lid en vervalt de goedkeurings-procedure. Dan kun je zonder 'vertraging' posten op dit forum.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Lange_Dre » 21 jan 2010 17:48

Oke, ik snap het!
Danku!

Misschien is het een leuk idee om de kleuren van dit forum teveranderen in de Haagse kleuren? ipv het blauw wit?
Ik weet niet of dit mogelijk is. zo ja dan krijgt het wat meer een echte haags forum + uitstraling.. :D
Lange_Dre
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 21 jan 2010 20:14

Het moet wel leesbaar blijven... ;)
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Lange_Dre » 21 jan 2010 22:44

Ik doelde ook niet op de letters en dergelijke, maar op de beleining en de boven balk van de site.
Lange_Dre
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 21 jan 2010 22:55

Snap ik ;) Gezien de korte tijd die ik had om het forum op te zetten en in te richten, én de enorme tijd die ik daarvan heb gebruikt om te proberen jullie accounts van het HTMfoto forum over te zetten (en ja, ik moet óók werken :roll: ) vind ik dat nu een stap te veel. Wellicht later, als het forum een meer 'eigen' publiek en stijl heeft.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Lange_Dre » 22 jan 2010 00:46

Ik geef u groot gelijk daarin!
Ik ben in iedergeval blij dat u door gaat met het forum! ;)
Lange_Dre
 
Berichten: 256
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

Re: Klachten?

Berichtdoor wattman » 25 jan 2010 21:19

Ik heb wat problemen met het plaatsen van afbeeldingen. Als ik het adres tussen de img-tags opgeef krijg ik de foutmelding
"De afbeelding kan niet geopend worden of het is geen geldige afbeelding"
Aangezien hetzelfde adres op een ander forum wel werkt, zie ik niet wat er fout is.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 25 jan 2010 22:17

Twee dingen: nieuwe leden mogen nog niet alles, en plaatjes plaatsen is één daar van (maar probeer het nu nog eens). Tweede: flash is niet toegestaan, jpg wel.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor wattman » 26 jan 2010 10:33

Werkt nog steeds niets. En het zijn simpele verwijzingen naar de locatie van de foto's op mijn eigen server.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 31 jan 2010 14:17

Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Rob Kievit » 07 feb 2010 13:17

Nou, een klacht is het niet echt. In de omschrijving van het subforum Algemeen is het laatste woord niet helemaal goed getikt, met een r te veel en een e te weinig.

Het moet zijn: categorieën :ugeek: .
Avatar gebruiker
Rob Kievit
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 24 jan 2010 14:22
Woonplaats: Maastricht

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 07 feb 2010 16:14

Geregeld :oops:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Klachten?

Berichtdoor Charles » 18 mei 2020 13:07

Hoe krijgen we nieuwe forumleden erbij? Er is al lange tijd geen enkele mogelijkheid voor belangstellenden om zich te laten registreren. Er staat weliswaar een "belangrijk bericht" betreffende het aanmelden (in het forumonderdeel 'Algemeen') maar dat moet je dan toevallig wel weten en vinden.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 874
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Klachten?

Berichtdoor Admin » 18 mei 2020 20:56

Klopt. Helaas was er iemand die de Nederlandse vraag & antwoord challenge (is qua betekenis niet echt een Hollands woord voor) wist te ontrafelen en vervolgens werden die accounts door Russische spammers misbruikt. Daarom is het registreren voorlopig opgeschort. Heel vervelend voor potentiële nieuwe leden, maar we houden het forum er wel leesbaar door. En voor mij blijft het zaakje ook beheersbaar. Ik wil nieuwe vragen gaan bedenken zodat de huidige standaard antwoorden niet meer bruikbaar zijn, maar er moet ook nodig een flinke forum upgrade komen en ik wil nieuwe dingen toevoegen. Maar dat laatste kan alleen hetzij op een eigen server danwel tegen extra kosten. Helaas ben ik momenteel niet in een positie die kosten zomaar op tafel te leggen en sponsoring is bij voorbaat al uitgesloten om de onafhankelijkheid te waarborgen. En een thuisservertje is leuk speelgoed maar niet meer dan dat en eigenlijk ook niet geschikt voor een forum dat 24/7 beschikbaar moet zijn. Naast de overige risico's, natuurlijk. Ik ben er nog niet uit en vrees dat het voorlopig niet zal veranderen zolang mijn situatie niet wijzigt. Helaas :( :cry:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Volgende

Keer terug naar Berichten van en voor de beheerders

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten