Slagathor schreef:Dat heeft daar een heel jaar ongebruikt bijgelegen en dan dit...
willem schreef:Wat zouden die onvoorziene omstandigheden dan zijn?
willem schreef:Wat zouden die onvoorziene omstandigheden dan zijn?
Tiktak schreef:Ik ben benieuwd of er nagedacht is voor een nieuwe verbindingsboog die vanaf de Fruitweg naar de Parallelweg in de richting
van Scheveningen vv. eventuweel gemaakt kan worden.
Mocht er een stremming zijn bij HS of Rijswijkseplein ed. dan heb je in ieder geval een omleidingsroute via lijn 11/12 en dan door de Hobbemastraat -
Om en Bij - Prinsegracht - Jan Hendrikstraat - Gravestraat - Buitenhof en hierna kan men twee kanten op rechts het Spui op om CS mee te pakken
of linksaf en via de Lange Vijverberg naar de oorspronkelijke route.
trambestuurder schreef:Tiktak schreef:Ik ben benieuwd of er nagedacht is voor een nieuwe verbindingsboog die vanaf de Fruitweg naar de Parallelweg in de richting
van Scheveningen vv. eventuweel gemaakt kan worden.
Die verbindingsboog kan daar niet komen omdat de boog te krap wordt en de ruimte daar niet voor is, hier zouden ze dan de Koffieshop moeten afbreken.
Overigens is zo'n verbindingsboog niet nodig omdat er een Tail-Track ( kopspoor) komt tussen de Wouwermansstraat en de Vaillantbrug
Hier kunnen de voertuigen dan keren indien er een calamiteit is
Roland schreef:Een verbindingsboog is best mogelijk. Het is eerder de spreekwoordelijke kas die te krap is dan de boogstraal. Nu er voor een tailtrack is gekozen zal deze boog er vermoedelijk nooit komen.
joostvansurksum schreef:Wellicht blijven 17 en 15 eerst gescheiden rijden, totdat de tijdelijke aanpassingen op het trace van lijn 15 gerealiseerd zijn. Er is een voorlopig ontwerp gepubliceerd, waarin het volgende staat:
Tijdelijke eindhalte Nootdorp
Totdat alle Avenio-voertuigen op lijn 15 zullen zijn ingestroomd en de exploitatie be-trouwbaar zal functioneren, zal het huidige eindpunt voor gebruik door de GTL8 voer-tuigen en door de Avenio voertuigen geschikt moeten zijn. De perrons worden tot 70 m verlengd, zodat twee Avenio voertuigen achter elkaar kunnen staan. Verder betekent dit, dat de bestaande perrons tijdelijk zullen worden versmald en dat in de bestaande keerlus een aantal bovenleidingsmasten verplaatst moet worden om deze doorgankelijk te maken voor de Avenio voertuigen. Hierbij wordt geen rekening gehouden met gebruik door Rand-stadRail voertuigen.
Bron: http://denhaag.nl/web/wcbservlet/com.gx ... 76f37c9eb6
N.B. Langs het hele trace van lijn 15 vanaf het Rijswijkseplein moet er nog van alles aangepast worden. Bovenstaand stukje is slechts een klein deel. Lees het hele document maar door.
In 2014 werken we volop verder aan het OV van de toekomst. Zo starten we in het voorjaar van 2014 met de werkzaamheden voor lijn 9 vanaf station Hollands Spoor richting de Wouwermanstraat. Zo wordt een tailtrack aangelegd en het spoor aan de Parallelweg vervangen en de halte Jacob Catsstraat vernieuwd. In het najaar 2014 wordt gewerkt aan het spoor van het Spui en Zieken en de Spuibrug zelf.
In de tweede helft van het jaar gaan we aan de slag op de Stationsweg bij Hollands Spoor en werken we aan het tracé van lijn 9 op de Koninginneweg.
Van maandag 28 april tot en met maandag 19 mei is er verkeersoverlast op de Parallelweg. De tramsporen worden vervangen.
Het autoverkeer kan met een aangepaste snelheid van 30 kilometer per uur langs de werkzaamheden rijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten