OVinDelft schreef: In Utrecht schijnt het dat in eerste instantie de Uithoflijn met lagevloertrams gaan rijden. Dan moeten ze dus vanaf de remise leeg langs de hoge haltes naar CS rijden waar er dus lage en hoge haltes zijn. Uiteindelijk wordt het hele net dan verbouwd naar lagevloer inclusief de haltes, worden de oude trams afgevoerd en aangevuld met (neem ik aan) dezelfde type lagevloertram als naar de Uithof zal gaan rijden. Maar dat waren plannen en ik weet niet of het ondertussen gewijzigd is.
OVinDelft schreef:En dan met die hele smalle gangetjes tussen de stoelen waar je niet meer doorheen komt als er 1 persoon in de breedte staat. Met drukte kom je er straks niet meer uit.
Joost schreef:Over de vele lussen en podesten van de GT6N in Berlijn zal ik qua comfort maar niet uitweiden, blijkbaar bleek mijn betoog tevergeefs, maar wat kun je tegenwoordig anders verwachten
Allereerst, de GT6N in Berlijn heeft geen podesten.dAb schreef:Geen commentaar : https://farm4.staticflickr.com/3882/144 ... 398a_n.jpgIk ga verder niet meer reageren op al teveel gebrek aan kennis van het spoor- en tramwegwezen.
Misschien moet u maar eens lezen wat eerder is gemeld, dat het niet gaat over de technische staat van de GTL8-II, maar over de keuze van hogevloertrams in plaats van lagevloertrams. Daar heeft gebrek aan kennis op het spoor- en tramwegwezen niets mee te maken, maar u wilt dat om de een of andere reden niet inzien.dAb schreef:Geen commentaar behoudens : Wie is die Joost mag het weten ??Het ophemelen van het nieuwe Avenio-materieel ondanks de achteruitgang, bij verzwijgen van de in 1981 door de professionele pers geuite lofbetuigingen. 't Komt zó bekend voor ...
Toch wel bijzonder dat u de Avenio nu al kunt beoordelen terwijl er in Den Haag slechts enkele meters mee gereden zijn en de introductie van dit materieel op Haags spoor nog moet beginnen.dAb schreef:Tja, je kent je vak terdege of anders niet (goed genoeg). Ik hoef mezelf niet meer te bewijzen of verstoppen, Joost.
Maar goed, ik ga hier niet meer op reageren, ik volg de reacties van de heer dAb hier al langer en discussiëren met de betreffende persoon lijkt niet mogelijk te zijn door het blijven hangen in het verleden bij "zijn" GTL8.
iljitsch schreef:*GTL-I: 189 passagiers, 71 zitplaatsen (38%)
GTL-II: 188 passagiers, 76 zitplaatsen (40%)
(niet duidelijk of dit voor of na het maken van de bagageruimte is)
RegioCitadis: 214 passagiers, 84 zitplaatsen (39%)
Avenio: 238 passagiers, 70 zitplaatsen (29%)
Weet iemand overigens hoe het stroomgebruik van de verschillende trams zich verhoudt?
dAb schreef:Energieverbruik :
PCC--koppelstel 6,8 kWh/km
GTL8-materieel 4,7 kWh/km
RR-RegioCitadis 8,6 kWh/km
Siemens Avénio 7,2 kWh/km
Het zijn niet alleen meer de deskundigen van de HTM die bepalen maar ook de politiek met de consessieverlening.
Whahah D.A.Borgdorff Laat eens wat meer van je kennis zien, Joost
dAb schreef:PCC--koppelstel 6,8 kWh/km
GTL8-materieel 4,7 kWh/km
RR-RegioCitadis 8,6 kWh/km
Siemens Avénio 7,2 kWh/km
TrambestuurderAdam schreef:Even ter info, er is geen aanpassing aan de Combino geweest wat jij bedoelt. Als ik wil, gooi ik die knuppel naar voren als de eerste bak de bocht door is en geloof me, hij gaat!Het zijn niet alleen meer de deskundigen van de HTM die bepalen maar ook de politiek met de consessieverlening.
Dus als het aan de deskundigen van de HTM lag waren de RC en de Avenio dus hogevloerstrams geworden omdat dat kennelijk beter is?
OVinDelft schreef:En wat wordt dat als we staplaatsen meerekenen? Die zijn er tenslotte in alle trams.
Joost schreef:Wha D.A.Borgdorff Laat eens wat meer van je kennis zien, Joost
Erg flauw dat u op een dergelijke manier reageert en nauwelijks inhoudelijk op mijn punten ingaat. Zoals ik al zei, het voeren van een discussie met u is onmogelijk en uw opmerkingen zijn erg denigrerend en abject.
OVinDelft schreef:Wat me dan weer opvalt aan de Avenio (en alle andere zogenaamde 100% lagevloertrams) is dat deze helemaal niet 100% lagevloer zijn. Kijk maar eens naar die gevaarlijke opstapjes naar die verhoogde zittingen bij de wielen (draaistellen zijn het niet meer). En dan met die hele smalle gangetjes tussen de stoelen waar je niet meer doorheen komt als er 1 persoon in de breedte staat. Met drukte kom je er straks niet meer uit.
robert55 schreef:De Avenio krijgt in de Haagse variant vier bakken. Die bakken zijn paarsgewijs gekoppeld waarbij de bewegingsvrijheid tussen die twee bakken beperkt is. Zo'n paar zou zich daarom als een draaistelwagen moeten gaan gedragen. Het zijn dus geen tweeassers die alleen via de bekerkoppeling gestuurd worden. Hoe effectief het is weet ik ook niet, maar ik vind het onterecht het ontwerp op voorhand af te schrijven. ...[-]... Even een zijspoor over de rijkwaliteiten van jacobs draaistellen: de slechte rij-eigenschappen van NS mat-46 wordt juist aan die constructie toegeschreven, en of de Alstom TGV beter rijdt dan de Siemens Velaro betwijfel ik.
Henk B schreef:Waar dAB de verbruiken per km aangeeft bereken ik liever het vermogen per zitplaats
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten