iljitsch schreef:Drukte in/uitstappers lijkt me sterk, er zullen echt niet meer mensen richting Vrederust instappen dan normaal richting Scheveningen.
Het lijkt mij dat de reden is dat anders de reizigers langer onderweg zijn, het scheelt zo drie haltes. De extra afstand die de trams rijden valt reuze mee.
Ook is er zo de mogelijkheid om op het spoor tussen de kerk en het oude stadhuis te wachten tot het tijd is voor de volgende rit, als je gelijk doorrijdt dan is het niet mogelijk ruimte in te bouwen om vertragingen op te vangen.
Als je echt creatief wilt zijn zou je kunnen driehoeken op de bosbrug, of zelfs bij het station. 9 zou dan halte Schedeldoekshaven moeten gebruiken als eindpunt. Nadat passagiers daar uitgestapt zijn rijdt-ie naar de Rijnstraat, maar neemt dan het linkerspoor naast het eilandperron wat nu nog niet gebruikt wordt. Dan moet-ie achteruit de Lekstraat in. Normaal komt 17 uit die richting aan, maar het toeval wil dat er een extra spoor ligt van de Lekstraat naar CS, waarbij normaal het linkerspoor gebruikt wordt, maar 17 zou het rechterspoor kunnen gebruiken zodat er geen conflict is.
Slagathor schreef:^^ Bijvoorbeeld, inderdaad. Laatst speelde ik zelfs met de gedachte dat een trambaan over de Herengracht (aansluiting KJ-Plein <> Kalvermarkt) nuttig zou zijn met al dit bouwgeweld!
willem schreef:Er zou eigenlijk een verbindingsboog moeten zijn op de plek waar lijn 9 onder dat gebouw doorrijdt en de tramtunnel "kruist" om van CS hoog naar de Schedeldoekshaven te kunnen rijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten