OVinDelft schreef:Aan het perron te zien lijkt het erop dat er in eerste instantie toch wordt begonnen met twee sporen ipv drie, maar de toekomst zal het uitwijzen.
PAV schreef:OVinDelft schreef:Aan het perron te zien lijkt het erop dat er in eerste instantie toch wordt begonnen met twee sporen ipv drie, maar de toekomst zal het uitwijzen.
Dat viel mij van het weekend ook op. Mijn verklaring: de Westvest is momenteel nog de hoofdroute voor het doorgaande verkeer. Dit wordt na de bouw van de parkeergarage en de gracht erboven verplaatst naar de Coenderstraat. Zo lang de hoofdverkeersstroom nog over de Westvest rijdt, is er nog geen ruimte voor een derde spoor. Tot die tijd kunnen er door ruimtegebrek (vanwege bouwterreinen) ook geen RC's of AV's in Delft centrum komen.
willem schreef:Dat keerspoor kan alleen aangelegd worden als de rijbaan voor auto's gekruist gaat worden. Er ligt daar geen vrije trambaan. Qua ruimte gaat het daar om de hoek op Zuidwal flink tegenvallen. Vergeet niet dat in de eindsituatie er (bijna) geen autoverkeer meer op de Westvest is, zodat er dan wel genoeg ruimte is om een keerspoor aan te leggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten