trambestuurder schreef:Of topic:
Tevens zou ik dan zelfs Lijn 11 naar Nootdorp laten rijden (ipv lijn 15) en lijn 12 naar Leidschendam Noord (ipv lijn 6) en kan evt Lijn 10 als spitslijn CS -HS -Leyenburg gaan rijden
iljitsch schreef:Je vergeet dat het stuk centrum - statenkwartier van 17 zometeen lijn 16 wordt en met GTL gereden blijft worden omdat de Avenio niet door de Zoutmanstraat kan. Dan heb je dus een keerlus nodig bij het nieuwe eindpunt of smallere tweerichtingstrams.
Of er moeten flink wat parkeerplaatsen opgeofferd worden in de Zoutmanstraat en je weet hoe lastig dat te verkopen is... en wellicht zal de tram dan niet meer om het Prins Hendrikplein heen kunnen maar er dwars overheen moeten omdat anders de bogen te krap zijn.
Deze groep stelt dat de nieuwe tramroute via de Westduinweg en de Kranenburgweg naar het voormalig Norfolkterrein moet lopen. Lijn 17 wordt verlengd vanaf de keerlus bij de Statenlaan. Op de Statenlaan moet een overstaphalte komen met tramlijn 11 en buslijn 22. Het benzinestation dat nu op die plek staat, moet dan weg.
Ludo schreef:Aanpassingen aan vondelstraat, Zoutmanstraat, Prins Hendrikplein en naar alle waarscheinlijkheid ook de Laan van Meerdervoort kosten ook een aanzienlijke hoeveelheid Euro's.
In beide gevallen praten we over een traject van ongeveer 1200 mtr.
Denk aan de eerder genoemde voordelen, met name een rechtstreekse verbinding CS - Worldforum.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten