Wouter schreef:De TW's kunnen zeker niet daarheen?
wattman schreef:Ik vrees dat dit tijdschrift twee zaken door elkaar heeft gehaald en samen heeft gevoegd:
a) Het verhaal over de komst van de twee 7700'en naar Den Haag (en waar vervolgens over een oorverdovende stilte is ingetreden).
b) Het verhaal dat Den Haag draaistellen wil overnemen die afkomstig zijn van de 7000'en die dit jaar bd zjn gegaan. Hierbij is (volgens het tijdschrift Tram 2000) er sprake van dat de draaistellen van de bij ongevallen beschadigde 7164 en 7165 aan de HTM zijn toegezegd.
joostvansurksum schreef:Hmmm... zou de HTM overwegen om een aantal trams te laten pendelen tussen Delft Tanthof en de Krakeelpolderweg, tijdens de afsluiting van de Irenetunnel? Tweerichtingtrams zijn dan handiger dan keren op de kruising van de Westlandseweg/K.weg. Lijkt mij helemaal geen gek idee.
wattman schreef:De Irenetunnel gaat voor het wegverkeer slechts gedeeltelijk (in fases) dicht, dus pendelbussen lijken mij waarschijnlijk.
Gaat de Irenetunnel dicht?
Nee, de Irenetunnel gaat niet dicht. De werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd. Daardoor kan de Irenetunnel open blijven voor alle verkeer, wel met smallere rijstroken. Alleen de tram zal er ongeveer anderhalf jaar niet doorheen kunnen rijden van rond de jaarwisseling van 2011/2012 tot halverwege 2013. Gedurende die periode worden bussen ingezet.
Op het moment dat de trams niet meer door de Irenetunnel kunnen rijden, is de halte NS station op de Westvest de laatste halte. Passagiers stappen hier uit en nemen aan de achterzijde van het station op het busstation de bus. Een tijdelijke buslijn rijdt dezelfde route als de tram. Er wordt nog overlegd met de vervoerders of zij tussen tramhalte NS-station en het busstation een pendelbus kunnen inzetten zodat passagiers niet via het tunneltje of de loopbrug naar het busstation hoeven te lopen. Er wordt een keerlus aangelegd voor de trams zodat zij om kunnen draaien en over de Westvest en Phoenixstraat de retourroute kunnen rijden.
wattman schreef:Zie http://www.spoorzonedelft.nl/Contact/Ve ... index.aspxGaat de Irenetunnel dicht?
Nee, de Irenetunnel gaat niet dicht. De werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd. Daardoor kan de Irenetunnel open blijven voor alle verkeer, wel met smallere rijstroken. Alleen de tram zal er ongeveer anderhalf jaar niet doorheen kunnen rijden van rond de jaarwisseling van 2011/2012 tot halverwege 2013. Gedurende die periode worden bussen ingezet.
enOp het moment dat de trams niet meer door de Irenetunnel kunnen rijden, is de halte NS station op de Westvest de laatste halte. Passagiers stappen hier uit en nemen aan de achterzijde van het station op het busstation de bus. Een tijdelijke buslijn rijdt dezelfde route als de tram. Er wordt nog overlegd met de vervoerders of zij tussen tramhalte NS-station en het busstation een pendelbus kunnen inzetten zodat passagiers niet via het tunneltje of de loopbrug naar het busstation hoeven te lopen. Er wordt een keerlus aangelegd voor de trams zodat zij om kunnen draaien en over de Westvest en Phoenixstraat de retourroute kunnen rijden.
Gebruikers op dit forum: glenn070 en 18 gasten